Základní údaje o firmě BUSLINE

  Společnost BUSLINE vznikla 12.12.2010 sloučením dvou dopravních společností ČSAD Jablonec nad Nisou a ČSAD Semily. Hlavním podnikatelským záměrem je provozování veřejné autobusové dopravy a to převážné v Královéhradeckém, Libereckém a Ústeckém Kraji a to převážně v okolí měst Hořice, Jablonec nad Nisou, Jičín, Jilemnice, Lomnice nad Popelkou, Litoměřice, Louny, Semily,  Rokytnice nad Jizerou, Turnov, Ústí nad Labem a Železný Brod. Mimo veřejné linkové dopravy dopravce provozovala také městské linky v České Lípě,  Hořicích, Jičíně, Litoměřicích, Lovosicích, Tanvaldu, Turnově, a v zimních a letních měsících v Harrachově. Dále se subdodavatelsky podílel do roku 2019 na provozování městské dopravy v Jablonci nad Nisou (provozovatel Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou). V roce 2019 pak přešlo provozování městské dopravy v Jablonci plně pod křídla BusLine. Vozy BusLine jsme v minulosti mohli potkávat i na městských linkách v Liberci, kde bylo část linek provozováno jako subdodávka pro místní dopravní podnik.

Tak jako se dynamicky rozvíjela společnost ČSAD Semily, tak svojí dynamikou nástupce v roce 2011 nezaostával. Pole působnosti se v roce 2011 rozrostlo o další dvě oblasti. První se nachází opět v Ústeckém kraji v okolí Loun, kde společnost zvítězila ve výběrovém řízení vypsaným Ústeckým krajem. Druhá oblast se nachází v Jihomoravském kraji kde nalezneme od 11.12.2011 vozy na osmi linkách v okolí Brna. V roce 2014 proběhlo výběrové řízení na provozování linek ZDO v Ústeckém kraji. Výsledkem bylo další rozšíření oblastí v okolí Děčína, Lovosic, Podbořan a Vejprt. Veškeré působení v jihomoravském kraji bylo převedeno pod společnost BDS-BUS v roce 2015. Provoz středisek v ústeckém kraji byl ukončovám postupně koncem roku 2018, kdy byly veškeré aktivity DÚK převedeny na společnost TD bus. Počátkem roku 2021 se po výběrovém řízení rozšířili aktivity v Královéhradeckém Kraji. Nově vzniklo středisko Hradec Králové. Da

     Provozované linky - Dopravce provozuje kolem 200 linek. Dálkové linky zajišťují převážně spojení s hlavním městem a s dalšími městy krajskými, Nejvíce se ale dopravce zaměřuje na provozování linek regionálních a to převážně v Libereckém a Královéhradeckém kraji a provozování linek městského charakteru. Dále jsou v letních měsících provozovány zvláštní turistické autobusy - Cyklobusy obsluhující turisticky významné lokality Českého ráje a Krkonoš (Skibusy v zimních měsících).

VOZOVÝ PARK

K zajištění dopravy slouží kolem 500 vozidel rozdělených do provozoven Česká Lípa, Hořice, Hradec Králové, Jablonec nad Nisou, Jičín, Jilemnice, Rokytnice, Semily, Turnov. Ve vozovém parku se nacházejí také autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Plnění CNG probíhá v plnící stanici v Hradci Králové. Samozřejmostí pro vozy v dálkové dopravě je klimatizace a od roku 2008 i bezplatné připojení WIFI. Vozový park se skládá z vozidel většinou od českých výrobců  Iveco Karosa Vysoké Mýto (Crossway,), Sor Libchavy (CN9.5, CN10.5, BN10.5, BN12, CN12, CN12,3 LH12) a Tedom Třebíč (123G). Pro potřeby mezinárodních linek, dálkových linek a zájezdů vlastní firma také flotilu vozidel zahraniční výroby (MAN, Mercedes a další autokary a minibusy). Zároveň je možné v provozu často spatřit různé zkušební vozy od různých výrobců.